1. Conte:
La mestra iniciarà la sessió amb la explicació del conte “Los esquimales: habitantes de la tierra helada”, traduït al català i els ensenyarà les imatges d’aquest perquè puguin conèixer qui són els esquimals i les característiques del seu estil de vida.
Un cop hagi explicat el conte farà preguntes als infants per veure si han entès els nous conceptes que haurà introduït la mestra, com per exemple quan es parli de: aurora boreal, caribú, guineu àrtica, ...
Tot aquest vocabulari nou per als alumnes, la mestra l’anirà explicant mitjançant les fotografies que apareixen en el conte.
2 Característiques dels esquimals amb fotografies:
Uns dies abans, la mestra haurà demanat als nens i nenes que portin imatges que trobin d’esquimals i fotografies de persones del seu entorn.
La mestra els hi demanarà que observin les fotografies i els infants hauran de dir en què ens assemblem i en què ens diferenciem físicament amb els esquimals.
La mestra apuntarà a la pissarra les semblances i diferències que els alumnes hagin trobat per a què després puguin omplir una fitxa. En aquesta fitxa hi apareixerà la imatge d’un esquimal i d’un home i una dona europeus.
3 Ordenar seqüències:
La mestra portarà als infants a l’aula d’audiovisuals per veure un capítol de la sèrie de dibuixos animats Nanon l’esquimal perquè puguin veure l’estil de vida dels esquimals.
Posteriorment, a l’aula ordinària la mestra donarà una fitxa on hi apareixeran cinc dibuixos de diferents accions d’un dia de Nanon l’esquimal. Els infants hauran de retallar cada dibuix i enganxar-lo en una fitxa seguint la seqüència des que els esquimals es lleven i les diferents accions que van fent durant el dia. (En Nanon es lleva, se’n va a pescar, menja, passeja amb la foca i torna a l’iglú).
4 La llengua dels esquimals:
La mestra preguntarà als infants: “En quin idioma deuen parlar els esquimals? que el coneixeu?” Ho hauran de buscar al material que han portat i posar-ho en comú.
Després preguntarà com es diuen algunes paraules en la llengua dels esquimals. Els deixarà que ho intentin endevinar i després ensenyarà unes làmines amb els dibuixos i les transcripcions dels noms corresponents.
Tot seguit, copiaran els noms en una fitxa on hi apareixeran els dibuixos dels elements treballats.
5 Jocs a l'ordinador:
La mestra anirà amb els alumnes a l’aula d’informàtica. Allà es faran jocs a l’ordinador a partir d’un CD rom dels esquimals, els jocs que es faran seran de com cacen les foques, de lliscar per la neu, i també de conèixer una mica més sobre els esquimals (l’iglú, els animals, etc.).
No hay comentarios:
Publicar un comentario